fbpx

Tee ettevõtlusvabaduseni

80% ettevõtetest ebaõnnestub ja õnnestumiseks peab olema sellesse väga palju usku. Eric Edmeadese Business Freedom workshop andis osalejate kasulikud tööriistad, kuidas oma ettevõte edukalt toimima panna. Eduka ettevõtte juhina on sul võimalus valida, kas sa tahad käia tööl või mitte.

Ettevõtlus on üks vähestest vahenditest, mis võimaldab sulle väga kõrget elustandardit ja palju valikuid. Selle saavutamine eeldab aga seda, et ettevõte on üles ehitatud õigetele alustaladele. Selleks et tulevikus oma ettevõte maha müüa, pead üles ehitama sellise ettevõtte, mida sa kunagi müüa ei tahaks. Et saavutada ettevõtlusvabadust, peab sinu ettevõte olema harjunud sellega, et nad ei saa kogu aeg ainult sinust sõltuda ehk tuleb luua toimivad süsteemid.

Ettevõtlusvabaduse 2 taset

Esimene tase on selline, kus sul on suurem osa ajast vabadus teha ainult neid töid, mida sa tõeliselt naudid, ning sinu jaoks ebameeldivate kõrvaltegevuste lahendamiseks on palgatud teised inimesed.

Ettevõtlusvabaduse II tase: süsteemid on ülesse ehitatud nii hästi, et sinu kohalolu pole hädavajalik ning ettevõte toimib ka ilma sinuta.

Kui sa õigete sammudega ettevõtlusvabaduse poole ei püüdle, langeb sinu õlule meeletu töökoormus ja stress. Sellisel juhul ei saa ettevõte kasvada, sest ühel hetkel tuleb piir ette sellele, kui palju sa ise teha jaksad. 

Ettevõtlusvabaduse üles ehitamiseks on vaja:

  • õigeid inimesi;
  • süsteeme;
  • turundust;
  • toodet.

Kuidas ettevõtlusvabadust saavutada?

Selleks tuleb ettevõtte struktuur ja süsteemid üles ehitada selliselt, et sina kui ettevõtte juht ei peaks kõike ise tegema ega jääks ettevõtte kasvu piirama. Väga oluline on seda teha kohe ettevõtte algfaasis, sest kui ettevõte juba kasvama hakkab, langeb sulle endale niivõrd suur töökoormus, et süsteemide loomise asemel tegeled tulekahjude kustutamisega.

Ettevõtlusvabaduse saavutamiseks määratle väga selgelt, millised rollid su ettevõttes on. Seejärel kaardista nende rollide tööülesanded võimalikult detailselt ning vabasta ennast võimalikult kiiresti rollidest, mida sulle teha ei meeldi ja mida saaks keegi teine võrreldes sinu aja väärtuslikkusega palju odavamalt teha. Sea endale nendest rollidest väljumistähtaeg.

Selleks, et ettevõte oleks edukas, on vaja süsteeme, dokumendipõhju, protseduure, kontrollnimekirju.

Inimeste palkamine

Selleks, et saavutada ettevõtlusvabadus, on väga oluline õigete inimeste palkamine. See on ettevõtete üks suurimaid väljakutseid. See on raske ainult seni, kuni sa leiad viisi, kuidas seda õigesti teha.
Kõige sagedamini tehakse viga ja palgatakse keegi, kes on iseendaga sarnane. Erinevatele töödele sobivad aga erinevad inimesed. Ära palka lihtsalt kedagi sellist, kes selle töö ära teeks. Mõnedele inimestele meeldib täpsus ja reeglitest kinni pidamine. Teistele meeldib jällegi loomingulisus. Mõnele meeldib juhtimine ja vastutus, teisele jällegi rutiinne rahulik turvaline töö. Veendu, et konkreetset tööd hakkaks tegema keegi, kelle isiksusetüüp oleks sellele ametikohale sobiv ning kellele see töö ka päriselt meeldib.
Parimatel töötajatel on sageli töökoht juba olemas. Vahel tuleb endale parimaid inimesi leida mõnest teisest ettevõttest, kus selliseid inimesi väga ei väärtustata.
Kui sa oled ettevõtte rollikaardi harjutuse ära teinud ning teinud ära otsuse, milliseid inimesi sul vaja on, hakkad sa alateadlikult märkama inimesi, kes võiksid mõnele konkreetsele ametikohale sobida.
Tööintervjuud tehes veendu, et intervjueerid päris versiooni sellest inimesest, mitte kedagi, kes on pabinas. Selleks tuleb aidata tal lõdvestuda. Ole tema vastu sõbralik.
Küsi ebatüüpilisi personaalseid küsimusi, mis paljastaksid, kes see inimene on. N: “Milline on olnud siiani sinu parim puhkusereis?” . “Kui ma praegu sinu eelmisele ülemusele helistaksin, siis mida ta mulle sinu kohta ütleks?”
Kui tunned, et oled sellest inimesest päriselt huvitatud, võid teda ka veidi provotseerida ja proovile panna, öeldes: “Sa tundud küll tore, aga me otsime kedagi väga kohusetundlikku. Sa ei paista mulle eriti selline, kes täpsusest kinni peaks.” Vaata seejärel, kuidas ta reageerib – kas tunnistab, et ta tõepoolest ei ole selline; reageerib üle või selgitab sulle, kuidas ta tegelikult tõesti väga kohusetundlik on.
Meeldivate aga ebaefektiivsete inimeste palkamine on üks kulukamaid vigu, mida sa ettevõtjana teha saad.

Turundus

Esimene asi, mida turundamise puhul tasub teha, on õppida teist osapoolt väga hästi tundma. Inimesed mõtlevad erinevalt – ära püüa müüa kõigile korraga. Proovi kõnetada ainult ühte väga konkreetset sihtrühma.
Mõtle oma kliendi peale. Mida personaalsemalt sa suudad talle kirjutada, seda tõenäolisemalt ta sinu kirju avab ja loeb.
Sa pead jõudma selleni, et klient teeks ise otsuse just sinu käest osta. Turundus peab olema atraktiivne. Kui sa tahad ilusaid liblikaid püüda, siis ära mõtle sellele, kuidas hankida endale suurem liblikavõrk, vaid kuidas istutada endale selline lilleaed, kuhu liblikad ise tahaksid istuma tulla.

  • Turundus peab olema kaasahaarav.
  • Inimesed peavad sinu toodet TAHTMA ning VAJAMA.
  • Kliendid peavad uskuma, et osta tasub ainult sinu käest.

Kuidas jõuda oma sihtrühmani?

  1. Tee kindlaks üleüldine sihtrühm – kõik, kellele sa soovid müüa (N: koduomanikud, eesti naised, naised kogu maailmas).
  2. Tee kindlaks ideaalne sihtrühm (koeraomanikud, kassiomanikud). Mida personaalsem on turundus, seda tõenäolisemalt inimesed sult ostavad.
  3. Tee taustauuringut oma kliendi kohta – uuri välja, mis teda huvitab. Millised on tema unistused, probleemid, soovid ja vajadused?
  4. Kõnetav tähelepanu tõmbamine

Probleemi lahendus

Kaasahaarav lugu, kus on sees mingi oht ja kus sa õpetad neile midagi.
Mida paremini sa oled suuteline kliendi probleemi sõnastama, seda rohkem ta usub, et sina oled suuteline teda aitama.
Sa pead looma enda vastu usalduse. Parim viis selle tegemiseks on pakkuda kliendile midagi kasulikku ja lahendada ära mõni tema probleem. See loob sinust autoriteedi, paneb sind usaldama ja paneb inimesi sinu soovituste järgi tegutsema.
Parim turundus on see, kui sa pakud inimestele rohkem väärtust, kui nad sinult ootavad. See paneb neid tahtma ka tulevikus sinu juurde tagasi tulla.

Autor: Argo Luigas

Saada küsimus

    Vastame 24 tunni jooksul.

    Internet Explorer Icon

    NB! Microsoft on loobunud Internet Exploreri arendamisest ning sellele uuenduste tegemisest ja ei soovita antud internetibrauserit turvanõrkuste tõttu kasutada. Internet Explorer ei toeta enam uusi võrgustandardeid ning antud veebilahendus ei tööta siinses brauseris korrektselt.