Raamatus “The Success Principles” annab Jack Canfield edasi 64 õppetundi, mis aitavad inimestel saavutada elus seda, mida nad soovivad.
Kui inimesed küsivad Jackilt kõige tähtsamat põhimõtet, siis annab ta neile lihtsa valemi, mida on aastaid tipptasemel juhtidele ja mõtlejatele tutvustanud. See aitab neid otsuste tegemisel edu suunas liikuda. Ei ole ühtki edukat juhti, kes seda valemit igapäevaselt ei rakendaks:
E + R = O (Events e sündmused + Responses e reaktsioon = Outcome e tulemus)
Peamine idee seisneb selles, et iga tulemus elus (õnnestumine või läbikukkumine, jõukus või vaesus, tervis või haigus, lähedus või kaugus, rõõm või kurbus) sünnib sellest, kuidas sa oled reageerinud mingile varasemale sündmusele. Head juhid mitte ainult ei tea seda instinktiivselt, vaid muudavad omale harjumuseks reageerida just selliselt, kuidas saavutaksid neid tulemusi, mida nad soovivad. See kehtib ka eriti karmide olukordade ja kogemuste osas, mis tunduvad neil esialgu üle jõu käivat.
Kui sulle ei meeldi tulemused oma praeguses elus, siis on sul kaks peamist valikut:
Valik nr 1: Võid kehvades tulemustes süüdistada sündmust.
Teisisõnu, võid ajada süü majanduse, rahapuuduse, vähese hariduse, rassismi, soolise ebavõrdsuse, oma abikaasa, juhatuse liikmete suhtumise, toetuse puudumise, valitseva võimu või muu sellise kaela. Kõik need faktorid kahtlemata eksisteerivad, kuid kui need oleksid otsustavad tegurid, siis ei õnnestuks kellelgi eales miski. Ei oleks suundi, fookust ega tulemusi. See ei ole aga võimalik – on ju sadu inimesi, kes on põrkunud samade raskuste otsa, kuid ikka eduni jõudnud.
Valik nr 2: Selle asemel võid lihtsalt muuta oma reaktsiooni sündmustele, kuni jõuad tulemusteni, mida soovid.
Sa saad muuta oma suhtumist, sisekõnet, ettekujutusi peas ja ka käitumist – kõige selle üle on sul endal kontroll. Kahjuks on paljud meist aga sedavõrd harjumuste ohvrid, et ei suuda oma käitumist muuta. Jääme kinni justkui eelprogrammeeritud suhtumistesse, millega oleme alati reageerinud oma abikaasa, laste, kolleegide, alluvate, klientide, õpilaste ja üleüldse maailmas toimuva vastu.
Sul on tarvis saavutada kontroll oma mõtete, ettekujutuste, unenägude, unistuste ja käitumise üle. Alles siis võid hakata liikuma selles suunas, kuhu soovinud oled. Lühidalt öeldes – kui sulle ei meeldi senised tulemused, siis muuda oma suhtumist ja reaktsioone!
Tee tagasiside küsimine harjumuseks
Juhid ei saa töötada vaakumis. Nad võtavad organisatsioonides enda kanda küll suuremaid ja pealtnäha tähtsamaid rolle, kuid see ei tähenda, et nad võiksid jätta end ilma tagasisidest. Tegelikult vajab juht tagasisidet rohkemgi kui keegi teine. See on see, mis aitab tal edukaks saamise teel erinevate situatsioonidega toime tulla.
Kui soovid tööl head ja toetavat suhet oma meeskonnaga, kuid nemad on sinu peale pahased, kuna oled vaadanud mööda nende vajadustest, siis mida teha? Vihastada nende pahameele peale?
Võid võtta seda kas võimalusena ennast parandada ja korrigeerida oma käitumist või maailma katsena sinu vastu hakata ja sind solvata. Toetavate inimeste juuresoleku eesmärk ongi sulle märku anda, kui kipud teelt kõrvale kalduma. Tagasi rajale saamiseks tuleb teisi kuulata ja vastavaid vajalikke samme astuda. Ava kõik suhtlusliinid ja käitu nagu tõeline liider.
Kuidas tagasisidega edukalt hakkama saada? Seda küsides tuleb luua ohutu keskkond, kus inimesed tunnevad end oma arvamuse avaldamiseks turvaliselt. Anna selgelt teada, missugust infot sa ootad. Küsi seda täpsete terminitega. Uuri, mil moel sa end piirad, kuidas saaksid end parandada ja mida oleks vaja, et asjad uuesti ülesmäge minema hakkaksid. Usalda oma kõhutunnet, kuula teiste arvamusi ja vaata üle oma tegevuste tagajärjed. Kui tead tõde, on võimalik hakata olukorra parandamist planeerima. Sellest võidavad kõik.